Fra start-up til 800 butikker: Hvordan ny emballage løftede Fiddle’s

🌱 En snack med ambitioner

Fiddle’s startede med en ambition om at lave lækre, veganske snacks – lavet på egen fabrik og med masser af smag. De første produkter røg på markedet med stor passion… men ikke nødvendigvis med den mest gennemslagskraftige indpakning.

🤷‍♂️ God smag – men forvirrende poser

De oprindelige poser var svære at afkode. Hvad var det egentlig for et produkt? Hvem var det til? Forbrugerne var i tvivl, og selvom smagen sad lige i skabet, var det svært at tiltrække opmærksomhed i butikkerne. De lignede ikke noget, man havde lyst til at tage med hjem.

🎨 Første redesign – en forbedring

Første redesign hjalp lidt – udtrykket blev klarere, og det blev nemmere at forstå, at det handlede om snacks. Men det var stadig ikke nok til at skille sig ud på hylderne. Der manglede stadig den sidste strategi og den visuelle skarphed, der kunne tage det hele til næste niveau.

♻️ Den store forskel: Bæredygtig pap-emballage

Med det nyeste redesign og skiftet fra plastik til FSC-certificeret pap tog det fart. Ikke kun fordi det så bedre ud – men fordi det føles bedre. Naturligt, ærligt, og præcis det, der matcher Fiddle’s værdier. Forbrugerne forstod det. Forhandlerne elskede det.

🚀 Resultatet: Over 800 butikker og markant vækst

Med ny emballage fik Fiddle’s et visuelt udtryk, der solgte sig selv. Salget steg, synligheden voksede, og nye forhandlere begyndte selv at tage kontakt. Det her var ikke bare et pænt design – det var emballage med en strategi, der tog brandet til næste niveau.

Næste
Næste

3 klassiske fejl i emballage design – og hvordan du undgår dem.